speaker-photo

Magdalena Kornacka-Kowalewska

Psycholog, psychoterapeuta

Psycholog, psychoterapeuta w trakcie szkolenia, socjoterapeuta i oligofrenopedagog, dyrektor Oddziału CTM Gdańsk. Pracuje w szkole i w CTM Centrum Terapii. Ukończyła liczne kursy doskonalące, kwalifikacyjne m.in. z zakresu oligofrenopedagogiki, szkolenia dotyczące pracy terapeutycznej z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym, Roczne Szkolenie z Prowadzenia Terapii Poznawczo-Behawioralnej dla dzieci i młodzieży w CTPB w Warszawie, 2 -letni doskonalący zawodowo kurs psychoterapii „Systemowe rozumienie rodziny” realizowany przez Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii im. Prof. Marii Orwid. Obecnie w trakcie całościowego kursu przygotowującego do egzaminu na certyfikat psychoterapeuty. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi terapię indywidualną, grupową, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, konsultacje, warsztaty dla rodziców, nauczycieli, webinary na Facebooku, szkolenia dla rodziców i specjalistów, grupę wsparcia na Facebooku - Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży. Jest współautorką książki „Mutyzm wybiórczy” pod red. Moniki Andrzejewskiej.

11:00 - 11:45

Sobota 30.09.2023

Terapia grupowa zaburzeń lękowych – prezentacja wyników autorskich badań naukowych

Podczas wystąpienia zostanie zaprezentowany  model terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży oraz wyniki autorskich badań naukowych poświęconych tej formie.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się :

  • Jaką wartość ma terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami lękowymi ?
  • Jaka jest skuteczność terapii grupowej jako dominującej formy pomocy dla dzieci z mutyzmem wybiórczym?
  • Co się dzieje podczas tej formy oddziaływań? (materiał filmowy)
14:20 - 14:50

Sobota 30.09.2023

Dlaczego musiała powstać ta książka? - panel dyskusyjny z autorkami książki „Mutyzm wybiórczy. Praktyczny przewodnik”

Z panelu dyskusyjnego dowiesz się jakie były kulisy powstania przełomowej w Polsce książki o mutyzmie wybiórczym. Autorki, psycholożki i psychoterapeutki, poruszą następujące zagadnienia :

  • Jakie zmiany w postrzeganiu mutyzmu wybiórczego miały miejsce w ciągu ostatnich 10 lat ?
  • Jakie znaczenia ma rozumienie mutyzmu wybiórczego jako zaburzenia lękowego ?
  • Czy odwaga specjalistów i nauczycieli wzrośnie dzięki rosnącej psychoedukacji i dostępie do wiedzy ?